MThe Turkish Competition Authority has initiated a sector inquiry into mobile ecosystems, an essential component of the digital economy.
📌 Today, mobile smart devices play a fundamental role in human life, providing quick and easy access to a wide range of products, content, and services. Therefore, the functioning of mobile ecosystems might have direct effects on consumer welfare.
📌 The fact that the undertakings with great market power operate in multiple sub-markets within mobile ecosystems and can leverage their market power in other markets create competitive concerns in the sector.
📌 Understanding the (potential) competitive and anti-competitive effects caused by mobile ecosystems and developing effective policies based on those findings is seen as an essential step towards creating a competitive market environment in the digital economy.
📌 The inquiry aims to gather information from service providers, app developers, end consumers and device manufacturers.
***
Dijital ekonominin önemli bir bileşeni olan mobil ekosistemlere yönelik olarak, Rekabet Kurumu tarafından bir sektör incelemesi başlatıldığı duyurulmuştur.
Duyuruya erişmek için bkz. https://lnkd.in/gWmF-Sxw
📌 Mobil ekosistem nedir?
Mobil ekosistem, akıllı cihazlar, uygulamalar, işletim sistemleri, uygulama mağazaları ve hizmet sağlayıcılar gibi birbiriyle bağlantılı bileşenlerin oluşturduğu teknolojik sistemlerdir. Mobil ekosistemler kapsamında; akıllı telefon üreticileri (Apple, Samsung), işletim sistemleri (iOS, Android), uygulama mağazaları (Google Play, App Store), uygulama geliştiriciler (WhatsApp, Instagram) ve telekomünikasyon hizmet sağlayıcıları (AT&T, Vodafone) bulunmaktadır. Bu ekosistem, kullanıcıların iletişim, eğlence ve işlevsellik ihtiyaçlarını karşılamak için sürekli büyümekte ve gelişmektedir.
📌 Günümüzde mobil akıllı cihazlar, insan yaşamında temel bir rol oynayarak geniş ürün, içerik ve hizmet yelpazesine hızlı ve kolay erişim sağlamaktadır. Bu nedenle, mobil ekosistemdeki işleyiş, tüketici refahı üzerinde doğrudan etkilere sahip olabilmektedir.
📌 Pazar gücüne sahip olan oyuncuların mobil ekosistemlerde birçok alt pazarda faaliyet göstermesi ve bir pazardaki gücünü diğer pazarda kaldıraç etkisi yaratmak üzere kullanabilmesi, sektöre ilişkin rekabetçi endişeleri daha da artırmaktadır.
📌 Mobil ekosistemlerin yol açtığı (muhtemel) rekabetçi ve rekabet karşıtı etkilerin anlaşılması ve bunlara dayanılarak etkin politikaların kurgulanması, dijital ekonomide rekabetçi bir piyasa ortamının oluşması bakımından önemli bir adım olarak görülmektedir.
📌 İncelemede, hizmet sağlayıcıların yanı sıra uygulama geliştiricilerin, nihai tüketicilerin ve cihaz üreticilerinin bilgilerine başvurulması hedeflenmektedir.